V dnešní přesycené reklamní krajině je klíčové umět napsat reklamní text, který zaujme a přiměje k akci. Ať už píšete propagační e-mail, reklamní sdělení na sociálních sítích nebo tištěnou inzerci, dobře napsaný reklamní text může zásadně zvýšit vaše prodeje. Podívejme se na 7 klíčových bodů, které by váš reklamní text měl obsahovat.
1. Jasná a poutavá hlavička
Hlavička je to první, co čtenář uvidí, takže ji sestavte poutavě a zajímavě. Využijte výrazů jako “zdarma”, “novinka”, představte výhodu produktu či slibte řešení problému. Hlavička by měla čtenáře zaujmout a přimět ke čtení dalšího textu.
2. Zaměřte se na výhody pro zákazníka
Neopěvujte vlastnosti vašeho produktu, ale spíše se zaměřte na to, jaké přinese zákazníkovi konkrétní výhody. Vysvětlete, jak váš produkt vyřeší jeho problém, ušetří čas či peníze nebo mu přinese potěšení.
3. Použijte přesvědčivý popis
Pomocí přesvědčivého, působivého a emotivního jazyka přiměřte zákazníky, aby po vašem produktu či službě zatoužili. Nešetřete lichotkami a používejte zajímavá přirovnání.
4. Vložte výzvu k akci
Na konci reklamního sdělení apelujtena zákazníka, aby neváhal a koupil vaši nabídku. Výzvami k akci jsou třeba “Objednejte ještě dnes”, “Plaťte měsíčně jen…” nebo časově omezené nabídky.
5. Vložte záruky a ujištění
Rozptylte případné obavy zákazníka tím, že mu poskytnete určité záruky a ujištění. Může jít například o možnost vrácení zboží, garanci vrácení peněz, doživotní záruku nebo skvělou zákaznickou podporu.
6. Použijte vizuální prvky
Doplňte reklamní text zajímavými vizuálními prvky, jako jsou obrázky, videa, ilustrace nebo infografiky. Pomohou přitáhnout pozornost, zpřehlednit sdělení a zdůraznit klíčové body.
7. Zmiňte stručné informace
Na závěr uveďte stručné, ale zásadní informace jako společnost, kontakt, webové stránky, ceny a další detaily nabídky. Poskytněte čtenářům všechny potřebné informace pro nákup.
Napsání přesvědčivého reklamního textu vyžaduje praxi, ale díky výše uvedeným pravidlům budete mít skvělý základ. Vždy mějte na paměti potřeby a přání vašich zákazníků a soustřeďte se na komunikaci výhod nabídky zábavným, emotivním a aktivizujícím způsobem. Podaří-li se vám to, reklamní text se může stát klíčem k vyšším prodejům.